lørdag 1. november 2014

H a l l o V e n n . . .


... høres for meg mye hyggeligere ut enn 
Halloween!

Jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig lite fan av denne 
Halloween-greia!
Kall meg gjerne gammeldags, sær og kjip, 
men sorry jeg liker hverken dette
Amerikanske og kommersielle presset,
de skumle, stygge og simple kostymene!
Og ikke liker jeg denne tiggingen, men godis digger jeg da:)

Så yes vi koser oss masse likevel,
men med eget innkjøpt 
godis!

Og selvsagt skjønner jeg at barna digger dette.
Og at det er superspennende og gøy,
og at det er mer og mer vanskelig å komme utenom!
Det er nok bare å innse at det er kommet for å bli, dessverre!

Og jeg liker selv temafester og kos,
men er nok en estetiker og liker det fine 
på det også;)

Jeg ble så glad når trinnet på skolen til
storebror 
begynte å feire HalloVenn 
istedet!

Og vi har i flere år arrangert refleks- og lommelyktfest
ute i mørket som ett alternativ!
Barna har elsket det!

Men i år måtte vi gi litt mer slipp, storebror ble bedt bort 
på Halloween- fest!
Og vi stelte i stand en liten
HalloVennfest
for noen få barn i gata!
Og det ble litt uskyldig Halloween preg over det!
Og vi har bevisst ikke kjøpt noen effekter men laget ting enkelt med det vi allerede har!
Bortsett fra et lass med godis da!
For det var jo på en fredag, og det er jo viktig å kose seg litt;)
Pluss at det er helt umulig når vi bor i hus med små barn og ikke åpne døra
når det det ringer på non stop!

Så da ble det fest da, med gresskarsuppe og tomatsuppe!
Lommelykt-gjemsel i mørket! 
Bananspøkelser og edderkoppkake,
dans, disco og masse lek 
og godisspising til sent på kveld!
H E R L I G!


Jeg må ærlig innrømme at den koseligste
Halloweendagen var
da vi bodde i blokkleilighet i Oslo
og slukket alt lyset og skrudde av lyden på ringeklokka,
og hele familien koste seg i badekaret med stearinlys istedet ;)



Det enkle er uten tvil det beste!


Enn du, er du fan av Halloween?
Fan eller ei så ønsker jeg dere en fortreffelig lørdag ;)















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)