onsdag 13. august 2014

S o m m e r f e r i e & r e f l e k s j o n e r ...



Jeg har reflektert mye over
hvor heldige vi har vært med været denne sommeren.
Og vi har igjen forsøkt å ikke ha så høye
 krav & forventinger til
hva sommerferien
skal inneholde.

Igjen så må jeg si at jeg er stor fan av:
at det enkle er ofte det beste.
og det tror jeg  faktisk barna  også  er.
Det trenger ikke alltid være så lange, dyre ferier,
eller en sydentur for den saks skyld.

Stadig møter jeg folk som sier: vi har "bare" vært
i Norge vi!
Selv synes jeg ikke det er bare, Norge har så fantastisk
mye å by på.
Og hva er vel bedre enn å feriere i vårt vakre land
når en har det
strålende været!

I tillegg så får jeg ofte inntrykk av alt folk tenker at man
må gjøre så mye som koster,
fremfor
å heller fokusere på
opplevelser
&
kvalitetstid
sammen
med de en er glad i,
og ikke minst litt forandring i hverdagen.

I år har vi vært så heldige å få være
med noen gode venner
til et sommerhus
i Danmark!
En uforglemmelig ferie for små & store!

Ellers må jeg faktisk si at
den beste
pustepausen
fra hverdagen var den etterlengtede
teltturen vi omsider
 fikk til
i juni!
Bare oss fire
i det deiligste, stabile været
kun et døgn!
Det kan jeg leve lenge på,
og barna gir også
 uttrykk
for at det var det store!
En snarvisitt
til
Kristiansand
og dyreparken.

Og på beste primitive
hytta
som
barna & vi elsker,
og har tilbrakt
hver sommer
siden de ble født.
Vi er jammen meg heldige!

Ellers har det blitt dagsutflukter til ulike badeplasser som vi
er glad i, og som barna liker.
Og da blir stemningen så utrolig god også;)



Og ikke koster det mye heller, men det gir mange fine sommerminner,
og
ro for kropp & sjel.
Noe jeg er stor tilhenger av når det er ferietid.

For ofte så blir det så mye stress i ferien,
med fokus mot alt man skal rekke
og få gjort.
Også skal det være så krampaktige hyggelig.
Og ups vi rakk visst ikke alt i år heller nei,
male ferdig huset for eksempel!
Men da er det bare å ta det til neste år da!
Huset står det ;)

Høres det velkjent ut kanskje!?

Håper du har hatt en fin ferie i hvert fall,
Og vips så var høsten her!

Nyt hverdag & forhåpentligvis
fine
ferieminner!































3 kommentarer:

  1. Høres ut som en deilig ferie!
    Den beste ferie uka vår denne sommeren, var den uka vi "bare" var hjemme :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så absolutt, ja ikke sant;)
      Deilig å kose seg "bare" hjemme også, ofte det beste spesielt etter en har vært borte;)

      Slett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)