torsdag 30. januar 2014

Enkelt gjør det selv-prosjekt & skrivebordlampe funnet i kjelleren...



Her brukes det man finner, skrivebordslampa er funnet i kjelleren 
og har vært her siden forrige eier.
Fin å bruke på
kontor/ gjesterom/ hobbyrommet.
Males eller ikke, litt usikker enda?


Og oppbevaringsboksene har det vært bilder/ plakater i.
Og egentlig så har jeg ønsket meg den 
tråkurven fra ferm living lenge,
men denne gjør jo
forsåvidt samme nytten.
Selv om den ikke er like lekker for øyet;)

Også har du kanskje fått med deg i blogglandia eller på insta at det foregår en endring av fokus i forhold til det å ikke kjøpe,
men heller lage ting av noe du allerede har.

Et kjempefint fokus synes jeg;)
H U R R A
for
gjenbruk!

Og noen er også på shoppestoppstadiet!
Spørs om jeg kommer dit;)

Enn du, er du gira på å ta kreativiteten tilbake,
fremfor å kjøpe alt nytt?!

Alt til sin tid tenker nå jeg, det handler jo ikke bare om penger men vel så mye om tid & prioriteringer!

Ønsker deg som titter innom fine dager;)













10 kommentarer:

  1. Så kjekke de var til å samle papirrullene i,
    fint ble det også.
    Burde finne på noe for mine papirruller jeg og
    - de bare ruller omkring der de ligger nå :P
    Kjekt med gjenbruk, men gøy med litt nytt også.
    Det trenger jo ikke koste så mye.
    Så heldig du var som fant den lampa i kjelleren,
    den er jo så stilig.
    Jeg hadde en orange på barnerommet mitt,
    kanskje jeg må se på loftet til pappa neste gang jeg er der.

    Fin dag til deg!
    - AC

    SvarSlett
  2. Så kreativ du er. :) Jeg liker veldig godt å finne noe brukt og gi det en ny funksjon eller freshe det litt opp. Men jeg liker også noe nytt innimellom... Det er vel kanskje først og fremst kombinasjonen av gammelt og nytt som tiltrekker meg.

    Skikkelig stilig lampe du har funnet, forresten. Jeg fant ei liknende på loppemarked, og den ble spraymala. Resultatet ble veldig bra, men den var nok litt mindre nøytral i fargen enn lampa di (knallrød). Kanskje det kan være lurt å leve litt med lampa først og se hva slags behov som dukker opp..?

    SvarSlett
  3. Meget stilig unge dame! Kreativ oppbevaring:) Synes lampa var fin som den var jeg, men den er jo knallfin i andre farger også. Håper alt er bra:)

    klem

    SvarSlett
  4. Så fin papirsamleren ble! :-) En genial og personlig måte å gjøre det vakkert å ha papir fremme. Passet jo så godt til puta på senga også da! Enig med deg, tror vi er flere og flere nå som blir opptatt av å ikke ha akkurat det samme som alle andre, men kanskje tørre å satse noe mer på personlig stil fremover? Jeg syne du kombinerer ting på en veldig god måte. Enkelte herlige utvalgte og klassiske designobjekter kombinert med glade farger og personlig lekenhet. DIGGER stilen din. Hilsen fra Beate

    SvarSlett
  5. Smart flinke deg! Veldig sjeldent jeg kjøper nytt nå egentlig. Litt blir det innimellom, men da stort sett noe som vi faktisk trenger. Lenge leve kreativiteten! :-)
    God helg til deg.
    klem Vibeke

    SvarSlett
  6. Det var virkelig lekkert!
    Fin helg til deg! Klem, PiPa

    SvarSlett
  7. Så gøy å finne slike skatter i eget hus;) Kreativt og fint med den papiroppbevaringen. Helt enig i at de kurvene fra fermliving er fine- ser de jo overalt i interiørbladene. Så langt er det herlig å ha kjøpestopp her- men regner med at det dukker opp noen fristelser underveis..og min store svakhet er jo lamper;) Så forresten et glimt av deg i siste rom123..godt det abonnementet er betalt en stund frem i tid..blir spennende å se reportasjen i neste nr;)

    SvarSlett
  8. Fineste lampa!! Synes den var fin som den er, hadde ikke malt den :-)
    GOD HELG!
    Siri

    SvarSlett
  9. Kjempefin og smart gjenbruk! Og så praktisk!
    Og ingen som har maken:-)

    Klem

    SvarSlett
  10. Så inspirerende, dette ble jo kjempefint! Trenger litt penneholdere mm til kontorkroken her) Tusen takk for tips!

    SvarSlett



Så stas at DU tok turen innom, og jeg setter så STOR pris på kommentarer. & fine ord, Tusen takk fine du, det varmer ♥ mitt. En herlig dag til deg!

Har du spørsmål som du ikke ønsker å skrive her, så send meg gjerne en mail : mallabergh@hotmail.com.

Velkommen tilbake;)